نگاهی به گذشته وبرنامه ریزی آینده

این وبلاگ برای نسل جوان امروز بازتاب یافته است امید میکنم که دوباره فرهنگ گذشته خویش را با خرد گرایی زنده کنیم

نگاهی به گذشته وبرنامه ریزی آینده

این وبلاگ برای نسل جوان امروز بازتاب یافته است امید میکنم که دوباره فرهنگ گذشته خویش را با خرد گرایی زنده کنیم

چند سخن پیرامون واژه تاجیک وتاجیکان

درباره واژه تاجیک دیدگاه های گوناگون وجود دارد و زیادتر دانشمندی غربی درین مورد پژوهش نموده اند که اکثریت شان بنابر دلایل مختلف واقعیت ها را پوشانیده وکوشش میکنند تا تاریخ بیش از ۷۰۰۰ هزار ساله تاجیکان را جعل کنند.
  درجای خواندم که تاجیک همان عرب هایست که در خراسان ماندند و به شکل تازیک و بلاخره تاجیک شده اند که این دور از واقعیت می باشد. چرا که در باره ما غربی ها چرا پژوهش کنند آیا ما خود را نمی شناسیم که دست به نوشته های مغرضانه غربی ها عرب ها می بریم .
اگر خوب دقیق شویم واژه (تاجیک) از سه بخش ساخته شده است واین را دانشمندان خراسانی(افغانستانی) هم تایید کرده اند. /تاج/ که در اصل /تاژ/ می باشد که همان /تاج/ هست و/ی/ نسبتی را به خود گرفته و /ک/ هم منسوب شدن را نشان می دهد. پس تاجیک به معنی کسیکه (دارنده تاج) باشد معنی میدهد.
مردمان کوهستانات خراسان تا هنوز هم کلاه های به سر دارند که درآن از پر مرغ تاج ساخته اند می توان به مردمان چترال اشاره کرد و مردم نورستان که پای عرب ها در نورستان نرسیده بود پس چگونه می توانند که عرب ها باشند.
 به هر روی از زمان های بسیار گذشته از پیشدادیان-کیانیان- هخامنشان- اشکانیان- ساسانیان... همه این ها داری تاج بودند و منسوب به تاجیک هستند واین را کسی اینکار کرده نمی تواند.
اما بدبتختانه که شوری سابق وعرب ها این مردم را پارچه نموده گوشه را افغانستان گوشه ای را ایران و هم گوشه را تاجیکستان نامیدند و سرزمین این مردم کشاروز را به دگران تقسیم کردند هنوز هم درازبکستان بیش از ۷ ملیون تاجیک وجود دارد که ۹۰ درسد باشنده های سمرقند وبخارا را تشکیل میدهند هنوز هم مردم چین اوقات نماز را به زبان پارسی دری میگویند و یک بخشش خود را تاجیک می نامند اما بین این مردم مرزهای سیاسی کشیده شد ودارد آهسته آهسته این مردم از یکدیگر دور شده بیگانه می شوند.
پس باد فرهنگ گذشته ای خویش را دوباره باسازی نموده و یک آینده روشنی را برای نسل آینده خود رقم زنیم چون تاریخ دنیا را تاجیکان نوشته اند یعنی آغاز تاریخ بدست تاجیکان شروع شده و ادامه آنرا اروپا داد.
زنده و پاینده باد مردم تاجیک( آریایی ها یا پارسیان)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد