نگاهی به گذشته وبرنامه ریزی آینده

این وبلاگ برای نسل جوان امروز بازتاب یافته است امید میکنم که دوباره فرهنگ گذشته خویش را با خرد گرایی زنده کنیم

نگاهی به گذشته وبرنامه ریزی آینده

این وبلاگ برای نسل جوان امروز بازتاب یافته است امید میکنم که دوباره فرهنگ گذشته خویش را با خرد گرایی زنده کنیم

تنها زبان برنده جوانان دارند

تنها زبا برنده جوانان دارند
به گفته یی برخی ها در افغانستان تنها و تنها زبان برنده جوانان دارند که بسیاری از واقعیت ها را افشاء میکنند و تعداد قابل ملاحظه یی نفوس کشور را همین جوانان تشکیل میدهند و از نیروی واستعداد فوق العاده یی برخوردار می باش
بدبختانه به جای اینکه ازاین سرمایه روشنگرو بیدار کننده برای بهبود جامعه کار گرفته شود بر عکس شاهد برکناری ها این جوانان از موقف های بلند کاری شان می باشیم بخاطریکه مطابق سلیقه وذوق شخصی یک تعداد از افراد یکه محافظه کار نیستند. نه خود تصمیم گرفته می توانند و نه دیگران را میگذارند کار کنند.
سه تن از عضاء کمیسون مستقل حقوق بشر افغانستان مهرتایید به این نوشته می باشند به همینگونه تعداد از جوانان با داشتن سند ها معتبر بدون کار در خیابان ها و کوچه های این سرزمین زجر دیده به دنبال آینده نا معلوم سرگردان اند.
آنعده از جوانانیکه در ساختار حکومت کم و بیش دیده می شوند همه به اساس مصلحت ها حزبی - قومی- نژادی بوده که آن ها هم قربانی سیاست های بعضی از اشخاص فرصت طلب شده اند وبه گفته معروف(پای خود را از گلیم خود دراز نمیکنند).
از طرف دگر مسایل قومی و نژادی و مذهبی دربین جوانان احساساتی دامن زده می شود و کوشش می شود از انسجام جوانان جلوگیری کنند واین هراسی است که بسیار از صاحبان قدرت دارند مبادا جوانان دست به دست هم داده جنایات بعضی از اشخاص را افشاء کنند که با این افشاء شدن ها از قدرت دور رفته در انزوا قرارگیرنند. این سنت گذشته ما را سخت در مسیر تباهی قرار میدهد
شاید برخی ها مثال بدهند جوانانیکه در بعضی از پروژه ها باسازی واقتصادی کار میکنند اما به کدام بها این پروژه هایکه در حال اجرا هستند توسط چه گونه معامله های پولی قرار داد می شوند؟ پس نمی شود از این ها توقع داشته باشیم.
از سوی دیگر در این سرزمین جوانان یک دگر را نمی پذیرند قبول ندارند به داشته های و اندیشه های یکدگیر باور ندارند و علت این ناباوری ها نداشتن آگاهی از اندیشه ای یک دگر می باشد که نتوانسته اند یک دگر را درک کنند.
پس باید جوانان دست به دست هم داده اتحاد ها وانجمن های جوانان را تشکیل داده ظرفیت علمی خود را بالا ببرند کار های دولت را نقد کنند دیدگاه ها خویش را پیرامون بهبود جامعه ابراز کنند پلان های انکشافی را پیشکش کنند و با مفکوره ها واندیشه های تازه وارد میدان شوند و کوشش نمایند که بازیچه دست افراد مغرض فرصت طلب نشده با برنامه ریزی های روشنفکرانه خود آینده خوب و روشنی را برای کشور خویش به ارمغان بیاورند تا نسل آینده کشور تاریخ را تکرار نکنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد