نگاهی به گذشته وبرنامه ریزی آینده

این وبلاگ برای نسل جوان امروز بازتاب یافته است امید میکنم که دوباره فرهنگ گذشته خویش را با خرد گرایی زنده کنیم

نگاهی به گذشته وبرنامه ریزی آینده

این وبلاگ برای نسل جوان امروز بازتاب یافته است امید میکنم که دوباره فرهنگ گذشته خویش را با خرد گرایی زنده کنیم

آریانا

گفتار نیک !

ای سرزمینم برایت چه نویسم؟
چون در برابر تاریخت خیلی کوچکم
ای سرزمینم کدام دردت را فریاد کنم؟
چون هر روز هزاربار زخمت میدهند
گاهی زبانت(پارسی) را توهین میکنند
گاهی  نامت(آریانا) را
با کدام زبان از داشته هایت توصیف کنم؟
چون سرا پا افتخار هستی
اما
دگران در سایه داشته هایت
آسوده خوابیده اند(۱)
اما من از تو بیگانه هستم
خود خواهانه ترا قبول ندارم
تاریخت را عار می شمارم
بیگانه را  یار می شمارم
اما
این تو هستی این خاک تو ست
هنوز هم در گوش ها
آوازه ای گذشته ات را صبورانه
گفتار نیک پندار نیک کردارنیک
زمزمه میکنی
به امید فردایت
ای دیارم
آریانا

آریا
(۱) منظور از آرمگاه مولانا درترکیه می باشد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد